Welkom bij DACONTO!

Daconto is een all-round accountancykantoor met een professionele en persoonlijke aanpak.

Daconto BVBA werd opgericht in 2014. Ons kantoor bestaat uit de zaakvoerders De Busschere Sofie en De Coen Brecht en onze betrouwbare, enthousiaste dossierbeheerder Defoort Christa.
Ons kantoor profileert zich als een jong en dymanisch kantoor waarbij wij het persoonlijk contact met onze klanten hoog in het vaandel dragen.

Wij bieden u een uitgebreid en kwaliteitsvol dienstenpakket aan inzake boekhouding, fiscaliteit, accountancy, vennootschapsrecht en diverse financiële materies.

Onze klanten zijn vooral KMO's, vrije beroepen en zelfstandige ondernemers (zowel hoofdberoep als bijberoep).

Bent u beginnende zelfstandige? Dan kan u bij ons terecht voor startersbegeleiding van A tot Z.

Bovendien hebben wij ons omringd met een netwerk van andere kennisspecialisten: bedrijfsrevisoren, advocaten, notarissen, ...

Door professioneel advies op maat en in een duidelijke taal werken wij - samen met u - naar de meest optimale oplossingen en resultaten.
Wij begeleiden en denken mee met u en bouwen hierdoor aan een hechte vertrouwensrelatie op lange termijn.

Heeft u tijdens de kantooruren geen tijd?
Wij maken graag een afspraak op een voor u geschikt moment.

U kan ons steeds contacteren voor een kennismakingsgesprek, geheel vrijblijvend!

 

Nieuws

De hoedanigheid van bestuurder van een vennootschap of van een vzw heeft juridische gevolgen. Ook als u die hoedanigheid slechts pro forma heeft of als vriendendienst. Het Hof van Cassatie bevestigt dat elke individuele bestuurder verplicht is toezicht te houden op de medebestuurders, ook al was dat mandaat niet echt zo bedoeld.

Sinds 2014 moeten banken aan het Centraal Aanspreekpunt of “CAP” laten weten wie er allemaal een rekening heeft bij Belgische banken. Dat laat de fiscus toe om, bij een onderzoek, met slechts één vraag aan het CAP, kennis te krijgen van de rekeningen van een belastingplichtige. Het saldo moest niet gecommuniceerd worden. Maar dat is veranderd op 1 januari 2021.

Eind maart 2020, bij de aanvang van de coronacrisis, bood de regering een tijdelijke oplossing voor de algemene vergaderingen van vennootschappen. Enerzijds kregen ze een algemeen uitstel en anderzijds mochten ze de vergaderingen digitaal laten doorgaan. Eind 2020 kwam er een meer definitieve oplossing.